The Daily Telegraph Issues Apology For False Statements Regarding US First Lady Melania Trump

Advertisment

The Daily Telegraph has “unreservedly” issued an apology for a number of false statements that were made in its Saturday Magazine cover story that was entitled: “The Mystery Melania.”

Last Saturday, the newspaper published an apology and also agreed to cover the legal costs of Melania Trump, the First Lady of the United States of America. It also agreed to pay her “substantial damages” for an article it published last week.

The original article had claimed that the First Lady of United States was struggling in her modelling career prior to meeting Donald Trump, her husband and the President of the United States of America, and that she had cried on the night of the US elections.

A spokesperson for Mrs Trump said thatshe would not ignore lies told about her.

However, the paper has admitted that these statements should not have been published.

In the apology that was issued by the Telegraph, it accepted that Melania Trump was “a successful professional model in her own right before she met her husband and obtained her own modelling work without his assistance.”

It also admitted that the statements regarding her family and father had been wrong.

The paper said that it was wrong to claim that the mother, father and sister of Melania Trump had relocated to New York in 2005 to live in buildings that are owned by Donald Trump.

It added that contrary to what was claimed in the article, her father was not “a fearsome presence” and “did not control the family.”

Finally, the paper accepted that she left her Design and Architecture course at the university since she wanted to pursue a successful career as a professional model, rather than reasons that are related to the completion of an exam as it had originally claimed.